بازگشت برند نوستالژیک دوربین عکاسی یاشیکا با پخش ویدیو تبلیغاتی

کمپانی ژاپنی قدیمی یاشیکا که در عرصه‌ی دوربین عکاسی اکتیو بود، با پخش یک فایل تصویری تبلیغاتی خبر بازگشت بزرگ خود را در محیط مجازی پخش کرده است.

احتمالا یاشیکا (Yashica) تازه ترین برندی خواهد بود که با اسم نماد عکاسی در تدارک یک بازگشت عظیم است. اسم برند ژاپنی یاشیکا چندی قبلً به دلیل‌ی انتشار سه فایل تصویری تبلیغاتی ابهام آمیز با دو عنوان «نگاهی زیرچشمی به فصل آتی‌ی ما» و «سکوتی از یک جریان» از نو بر سر زبان‌ها افتاده است. فایل تصویری یک دقیقه‌ای ذیل سری‌ای از سه فایل تصویری تبلیغاتی گفته شده است.

اسم تجاری یاشیکا و کمپانی مرتبط به آن در سال ۱۹۴۹ و شهر ناگانو ژاپن برای تولید قطعات ساعت پایه‌گذاری شد. بعد از تغییر خط تولید ساعت برای تولید دوربین، این تولیدکننده اولین دوربین فرم متوسط خود را در ماه ژوئن سال ۱۹۵۳ میلادی با عنوان یاشیمافلِکس (Yashimaflex) که حاوی لنز دوگانه‌ی بازتابشی (TLR) بود، به مارکت معرفی کرد. سپس در دهه‌های آتی کمپانی یاشیکا به قدری افزایش کرد که به تولید کننده‌ی برجسته‌ی دوربین مبدل شد. یکی از برترین دوربین‌های SLR سی و پنچ میلی‌متری این تولیدکننده در روزگاران قدیم، دوربین عکاسی یاشیکا پنتاماتیک (Yashica Pentamatic) بود.

در اکتبر سال ۱۹۸۳ این تولیدکننده به وسیله‌ی کمپانی ژاپنی کایوسِرا تهیه شد. در سال ۲۰۰۳، صنعت عکاسی دیجیتال باعث توقف تولید برندهای دوربین کُنتاکس (Contax)، یاشیکا و کایوسرا در عرصه‌ی دوربین‌های مبتنی‌بر فیلم و دیجیتالی شد. سپس در سال ۲۰۰۸ میلادی برند یاشیکا به کمپانی هنگ کنگی گروه جبسن ام‌اف (MF Jebsen Group) فروخته شد.

شبیه به با تاریخچه‌ی واپسین کمپانی پولاروید (Polaroid)، برند یاشیکا شروع به فعالیت در تمام عرصه‌های الکترونیکی مانند پخش کننده‌های موسیقی و دوربین‌های دو چشمی کرد. با اینحال تنها کمپانی قدیمی پولاروید به دلیل‌ی زنده کردن خط تولید دوربین One Step خود به جهان عکاسی بازگشت. و اکنون به احتمال قوی، اسم تجاری نوستالژی یاشیکا هم در اقدامی شبیه به به فکر برنامه‌ریزی برای توزیع دوربین خود است. این مسئله هنوز دقیقا واضح نیست. سری‌ی ویدیوهای تبلیغاتی یاشیکا که برای بار نخست از ماه قبلی پخش شده است، خانمی را نشان می‌دهد که در موقعیت‌های مکانی گوناگون، از دوربین‌های عکاسی قدیمی یاشیکا استفاده کرده و بالاخره به بهره برداری از یک لنز جانبی نصب شده روی دوربین موبایل هوشمند آیفون کمپانی اپل ختم می‌شود.

دوربین یاشیکا

علاوه‌بر ویدیوهای تبلیغاتی انتشار یافته، کمپانی یاشیکا اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت تبلیغاتی مخصوصی کرده است نمایش دهنده‌ی تکمیل‌سازی صفحه برای یک معرفی بزرگ است. مصرف کنندگان قادر اند با ثبت‌اسم در فهرست پستی وب‌سایت گفته شده، از تمامی مراحل پیشرفت‌ی آن مطلع شوند.

اگر یاشیکا در حال برنامه‌ریزی جدی برای ورود به مارکت نبردی صنعت دوربین‌های دیجیتال باشد، پای خود را روی ردپای برند مشهور‌ی روسی زنیت (Zenit) می‌گذارد که با توزیع دوربین فول فریم بدون آینه در سال ۲۰۱۸ میلادی، به فکر بازگشت و نبرد با کمپانی آلمانی لایکا (Leica) است. کمپانی لایکا چندی قبل در تولید دوربین‌های موبایل هوشمند با کمپانی هواوی هم کاری می‌کند. از اینرو اگر جزو علاقه مندان وفادار بازگشت برند نوستالژیک یاشیکا هستید، احتمال در آتی‌ای نزدیک با شنیدن اخبار جدیدتری از این تولیدکننده، هیجان زده خواهید شد.

نظرها خود را در باب بازگشت برند قدیمی یاشیکا، با مصرف کنندگان سایتهای اینترنتی به اشتراک بگذارید.

امیدواریم این نوشته پیرامون عکاسی مورد استقبال شما قرار گرفته است. درصورت تمایل با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع