کاهش فروش دوربین‌ دیجیتال ادامه دارد

محاسبه و ارقام ماه نوامبر مؤسسه‌ی CIPA نشان می‌دهد که مارکت دوربین‌ دیجیتال به حرکت نزولی خود ادامه می‌دهد.

اتحادیه تولیدات مرتبط با دوربین و عکاسی (CIPA)، مؤسسه‌ای ژاپنی است که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد و عضو های آن کمپانی‌های معروفی مانند نیکون، سونی، کانن، پاناسونیک و … هستند.

این مؤسسه محاسبه و ارقام مرتبط به فروش دوربین‌دیجیتال در ماه نوامبر را معرفی کرد که نگاه به آن چندان خوشایند نیست. به‌طور خلاصه، حرکت نزولی در مارکت دوربین‌ دیجیتال ادامه دارد؛ ۲,۱۶۶,۷۸۸ واحد دوربین‌ دیجیتال در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ به جهان معرفی شد که حدود ۱۷ درصد پایین‌تر از محاسبه سال قبلی است.

با اینحال اگر به محاسبه دو سال پیش نگاهی کنیم، این مسئله ناخوشایند‌تر هم می‌شود؛ در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵، تعداد دوربین‌های دیجیتال معرفی‌شده به مارکت یک میلیون واحد بیشتر از محاسبه حال حاضر بود.

موقعیت مارکت دوربین‌ دیجیتال با لنز قابل تعویض نیز همین‌گونه است؛ یک میلیون ابزار دوربین دیجیتال با لنز قابل تعویض در ماه نوامبر به جهان معرفی شد که این محاسبه حدودا ۲۰ درصد پایین‌تر از محاسبه ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ است.

از آن‌جایی که دوربین‌ تلفن های همراه هوشمند نیاز مصرف کنندگان عادی را برطرف می‌کند، مارکت دوربین‌ دیجیتال کامپکت در سال‌های واپسین رو به کاهش بوده است. معرفی ۱,۱۶۳,۵۲۳ واحد دوربین‌های کامپکت، بیانگر این است که فروش این دوربین‌ها حدودا به تعداد توزیع دوربین‌های با لنز قابل تعویض نزدیک شده است.

کاهش سالانه‌ی ماه نوامبر، مقدار مقداری به دوربین‌های DSLR و دیگر دوربین‌ها با لنز قابل تعویض مرتبط می‌شود؛ با اینحال در مقایسه با دو سال قبلی، معرفی دوربین‌ دیجیتال کامپکت حدودا نصف شده است.

مقایسه‌ی تعداد کل توزیع دوربین‌های دیجیتال با لنز قابل تعویض در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶و ۲۰۱۷

بدون توجه به تأثیر زلزله و دیگر حوادث طبیعی در کشور‌های تولید کننده‌ی دوربین‌ دیجیتال، نوامبر پیوسته یکی از ماه‌های پرفروش برای این کالا بوده است که باعث ناخوشایندتر شدن این خبر می‌شود.

امیدواریم این نوشته پیرامون عکاسی مورد استقبال شما قرار گرفته است. اگر دوست دارید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع